Wednesday, March 17, 2004

Why the Not So Popular Party Lost

NY Times:

Voters said they were enraged not only by the government's insistence that the Basque separatist group ETA was responsible, despite mounting evidence to the contrary, but they also resented its clumsy attempts to quell antigovernment sentiment.

For example, the main television channel TVE, which is state-owned, showed scant and selective scenes of antigovernment demonstrations on Saturday night, just as it ran very little coverage of the large demonstrations against the war in Iraq last year. It also suddenly changed its regular programming to air a documentary on the horrors of ETA.

That was the last straw for some Spaniards, who said it evoked the nightmare of censorship during the Franco dictatorship little more than a quarter of a century ago.

Via atrios.


Post a Comment

<< Home